پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227145
واکنش وزير کشور به حادثه حله/ افزايش شناسايي گروهک هاي تروريستي
تاریخ انتشار : 1395/09/07 09:04:44
نمایش : 1029
وزير کشور با اشاره به حادثه حله گفت: قبل از برگزاري مراسم اربعين اعلام آمادگي کرده بوديم که در خصوص تامين امنيت زائران با کشور عراق همکاري کنيم که قرار شد امنيت توسط خودشان تامين شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالرضا رحماني فضلي؛ وزير کشور در حاشيه هشتاد و پنجمين جلسه شوراي اجتماعي کشور، با اشاره به  حادثه برخورد دو قطار مسافربري در سمنان، گفت: مسئولان در اين خصوص توضيح داده‌اند، اما از همان ابتدا عوامل مديريت بحران نيز در آنجا حضور پيدا کرده‌اند. مقرر شده است از همه ظرفيت‌هاي استان براي رفع بحران استفاده شود، ولي متاسفانه بروز چنين حوادثي در روحيه مردم اثر نامطلوب دارد. بايد تلاش کنيم تا از بروز چنين حوادثي جلوگيري کنيم.

دشمن در مسيرهاي فرعي از خلاها استفاده کرد

وي درباره عمليات تروريستي حله و پيگيري دولت درباره اين حادثه، گفت: با توجه به اينکه اين عمليات تروريستي در کشور عراق انجام شده،  پيگيري‌هاي لازم در دستور کار وزارت امور خارجه قرار گرفته است. از سوي ديگر نيز رييس‌جمهور نامه‌اي در اين خصوص نوشته‌اند تا با همکاري کشور عراق اين موضوع به صورت دقيق مورد پيگيري قرار گيرد.

وزير کشور يادآور شد: قبل از برگزاري مراسم اربعين اعلام آمادگي کرده بوديم که در خصوص تامين امنيت زائران کشورمان، با کشور عراق مشارکت داشته باشيم، اما اين کشور پذيرفت که امنيت را خودش تامين خواهد کرد.

وي افزود: در سال‌هاي گذشته اين کار را به صورت مناسبي انجام داده شده است، اما در مسيرهاي فرعي با توجه به خلاءهايي که وجود داشته و با توجه به ناکامي‌ها، دشمن از اين فرصت استفاده کرده و دست به عمليات تروريستي زده است.

وزير کشور با بيان اين که  بي‌ترديد اين حادثه براي ما دلخراش بوده، چرا که خانواده زوار چشم‌انتظار اين افراد هستند گفت: تلاش مي‌کنيم؛ با مسببان اين حادثه برخورد شود.

انتقاد از اطلاع رساني هاي نادرست در خصوص مشکلات سرما

وزير کشور همچنين درباره بروز مشکلاتي از جمله قطع گاز در روزهاي اخير در استان‌هاي شمالي، گفت: پس از بارش برف به ويژه در مازندران عمده مشکل، گاز بود؛ چرا که اين استان در انتهاي خط گازرساني قرار گرفته و در اين استان فشار گاز پايين است. البته گازرساني به ميزان مصرف و توليد وابسته است، اما از مراحل اوليه بروز اين مشکل، همه عوامل دست به کار شدند و تمهيداتي همچون بازنگري مصرف گاز کارخانه‌ها و يا حتي تعطيلي بعضي از آن‌ها انجام شد.

وي اضافه کرد: تلاش شد با مديريت نيروها، گاز به استان‌هاي شمالي برسد، اما با توجه به مسدود شدن راه در برخي نقاط اين فعاليت‌ها دچار مشکل شد. ۱۲۰ گروه در استان مشغول به کار شدند تا برق‌رساني و گازرساني را انجام دهند.

رحماني فضلي با انتقاد از برخي اطلاع‌رساني‌هاي نادرست درباره مشکلاتي که در استان‌هاي شمالي به علت سرما پيش آمد، گفت: همه کساني که مي‌توانستند اطلاع‌رساني کنند به جاي کمک به موضوع، متاسفانه مشکل را برجسته مي‌کردند که البته قطعا چنين شيوه‌اي کمکي به رفع مشکل نمي‌کرد. بايد در مواقع بحران دست به دست يکديگر بدهيم تا مشکل حل شود و بعد از حل مشکل مي‌توان از مسئولان سوال کرد و با آن‌ها در خصوص نحوه عملکرد صحبت کرد. بي‌ترديد برجسته کردن حوادث روي روحيه مردم تاثيرات منفي خواهد داشت.

وزير کشور در خاتمه با اشاره به اينکه حضور گروه‌هاي تروريستي در کشور پررنگ و بيشتر نشده است، افزود: نيروهاي ما با سلطه‌ خوبي که دارند، با رصد دقيق توانسته‌اند؛ گروه‌هاي بيشتري را شناسايي و با آن‌ها برخورد کنند. اخيرا نيز گروه تروريستي در شرق کشور قصد انجام عمليات داشت که توسط نيروهاي کشورمان شناسايي و با آن‌ها برخورد شد.


 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html